مرکز دانلود پروژه ها و رساله های دانشجویی ایران

آخرین مطالب

۶۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله اساس کار میکروسکوپ فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اساس کار میکروسکوپ فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اساس کار میکروسکوپ فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اساس کار میکروسکوپ فایل ورد (word) :

اساس کار میکروسکوپ

اساس کار میکروسکوپ عبور الکترونی:
برخورد الکترون با ماده شامل سازو کارهای مختلفی میباشد که از مهمترین آنها میتوان به برخورد وتولیدالکترون ثانویه پس پراکندگیو پیش پراکندگی تولید اشعه x و الکترون اوژه اشاره
کرد. با توجه به سازوکارهای موجود تحلیل نتایج هر یک از این ساز وکار ها داده هایی را در مورد
شکل واندازه ،ساختار وترکیب شیمیایی ماده به دست میدهد .ابتدا نحوه اندرکنش الکترون _
ماده و تصویر برداری میکروسکوپ عبور الکترونی را بررسی کرده وسپس به سایر روشها مورد استفاده از جمله پراش الکترون وEDS می پردازیم .

بر هم کنش الکترون با اتم وتفنگ الکترونی :
پرتو الکترونی به روشهای مختلفی تولید می شودکه ار مهمترین آنها میتوان به گسیل ترمویونبک (Thermoionic Emission) وگسیل میدانی اشاره کرد.برای گسیل ترمویونیک به طور معمول ازیک المان داغ استفاده می کنند که تا دمای حدود2800 درجه کلوین گرم میشود ،جنس المان اغلب از تنگستن یا6LaB است.مجموعه المان را نسبت به شبکه های شتاب دهندهدر پتانسیل منفی نگه می دارند و الکترونهای تولید شده در اثر پدیده تر م

شکل 1_اساس گسیل ترمو یونیک و تولید باریکه الکترون
در روش گسیل میدانی از پدیده تونل زنی استفاده می شود ،در این حالت بااعمال میدان بالا درسطح فلز وکاهش سد پتانسیل الکترون می تواند تونل زده واز سطح فلز خارج شود ،در این صورت میتوان شار بزرگی از الکترون ایجاد کرد؛مقدار بار ایجاد شده در این پدیده به میدان اعمال بستگی دارد؛برای به دست آوردن بهرهی بالا برای تولید جریان باید از فلزی با نوک بسیار تیز

استفاده کرد و برای جلوگیری از اکسید شدن خلاءخیلی بالا نیز (Ultra High Vacuum) مورد نیاز است.در هردو حالت الکترونهای ایجاد شده،را می توان به کمک میدان مغناطیسی (که مجموعه مورد استفاده عدسی مغنا طیسی نامیده می شود.)کانونی کرد و باریکه الکترونی مناسبی تولید کرد،شکل2_نمونه ای از عدسی مغناطیسی مورد استفاده را نشان می دهد.

شکل 2_ نمونه ای از عدسی مغنا طیسی
در اثر برخورد باریکه الکترونی با ماده پدیده های متنوعی روی می دهد که انواع پراکندگی ها (Scattering) را شامل میشود که مهمترین آنها عبارتند از :
پراکندگی الاستیک بدون تغییر انرژی تکانه الکترون تغییر می کند .
پراکندگی غیر الاستیک که الکترون بخشی از انرژی خود را از دست می دهد که شامل موارد زیر است :

پراکندگی ناشی از تولید فوتون (کوانتای ارتعاشی شبکه )
پراکندگی در اثر برخورد با بار آزاد سطحی در فلزات که پراکندگی پلاسمونی نامیده میشود .
بر انگیختگی الکترون والانس
برانگیختگی الکترونهای مدار داخلی ماده که در تولید اشعه x مشخصه ماده نقش دارد .
جذب :در این حالت الکترون در برخورد های پی در پیتمام انرژی خود رابه ماده منتقل میکند

شکل3_سازو کارهای موجود در برخورد باریکه الکترونی با ماده

،در اثر برخورد باریکه الکترونی با ماده الکترونهای ثانویه تولید می شود .هر چند تولید الکترونهای اولیه کم اترژی والکترونهای ثانویه عمتا دشوار است ،علاوه بر الکترونهای ثانویه الکترونهای پس پراکنده شده نیز وجود دارند که برای تصویر برداری الکترونی روبشی از آنها استفادهد می شود ،الکترونها در برخورد اولیه با ماده موجب بر انگیختگی الکترونهای تراز های داخلی ماده می شود الکترونهای برانگیخته شده به دو صورت به حالت پایه بر میگردند که عبارتند از :

تولید الکترون اوژه وتولید اشعه x که با اندازه گیری هر کدام از آنها می توان برخی از ویژگیهای ماده را بدست آورد ،در صورتی که تراز بر انگیخته شده تراز خارجی اتم باشد ،الکترون با گسیل فوتون می تواند به حالت پایه بر گردد.شکل (4) شمایی از سازوکار های موجود در بر انگیختگی تراز های انرژی در اثر بر خورد الکترون را نشان می دهد.

شکل (4) شمایی از سازو کارهای موجود در برانگیختگی ترازهای انرژی در اثر برخورد الکترون

در ابتدا باریکه الکترونی با انرژی بالا در یک تفنگ الکترون تولید می شود ؛باریکه تولید شده را می توان به راحتی وبه وسیله عدسی های مغناطیسی به مقدار مناسب کانونی کرد ،بعد از کانونی شدن باریکه الکترونی هم انرژی برای شروع آزمایش دز دسترس است .باریکه الکترونی به نمونه مورد آزمایشکه دارای ضخامت بسیار کمی است تابانده می شود وسازوکارهاییکه پیشتر در مورد آنها صحبت شد،

بسته بهنوع ماده در ناحیه برخورد وجود خواهد داشت آشکار سازهایی برای آشکار سازی و
جمع آوری داده های مربوط به هر یک از فرایند های موجود در نظر گرفته شده است.

شکل_5 اساس کار میکروسکوپ عبور الکترونی
در بیشتر میکروسکوپها EDS برای آشکار سازی اشعه xتولید شده EELS برای آشکار سازی تغییرات انرژی الکترونها در نظر گرفته می شود ،سایر آشکار سازها برای تصویر برداری از نمونه مورد استفاده قرار میگیرند ،در این دستگاها امکان آشکار سازی تغییرات پراش در مقطع نمونه و تصویر برداری از منطقه های مورد نظر در نمونه نیز وجود دارد .

در حالت تصویر برداری الکترون عبوری روبشی (STEM)باریکه ای با قطر A20_2 سطح نمونه را جاروب می کند ،همزمان با روبش سطح نمونه دادههای مختلف از جمله اشعه x ؛ الکترونهای ثانویه و الکترونهای پس پراکنده شده جمع آوری می شوند،استفاده از حالت روبشی برای تحلیل شیمیایی نمونه نیز قابل استفاده است.

شکل6_شمایی از قسمتهای مختلف ومسیر باریکه الکترونی در میکروسکوپ عبور الکترونی
حالت های مختلف تصویر برداری :
تصویر برداری به وسیله میکروسکوپ عبور الکترونی در حالتهای مختلف انجام می شود که مهمترین آنها عبارتند از :
تصویر برداری معمولی

تصویربرداری میدان تاریک
تصویر برداری میدان روشن
می باشند در میکروسکوپهای عبور الکترونی وضوح بالا علاوه بر حالتهای فوق از مد های دیگری برای تصویر برداری استفاده می شود .
مسیر پرتوها در تصویر برداری معمولی در شکل(7)آورده شده است،همان گونه که مشاهده می شود ،از تمام پرتو های عبوری برای ایجاد تصویر استفاده شده است،در این حالت نمی توان تصویری با وضوح بالا تهیه کرد.

شکل7_مسیر پرتوهادر تصویربرداری معمولی

در حالت میدان روشن (Bright_Field) تنها از پرتو های پراشیده نشده برای تهیه تصویر استفاده می شود.شکل (8)پرتوهای مورد استفاده در تصویر برداری در حالت میدان روشن را نشان می دهد.
در این حالت الکترونهای پراشیده در تولید تصویر دخالتی ندارند ودر نها یت وضوح تصویر افزایش می یابد .

تصویر برداری میدان تاریک :
در این حالت تنها بخشی از پرتو های براشیده شده از نمونه برای تصویر برداری مورد استفاده قرار می گیرند . علاوه بر موارد
فوق کنتراست های دیگری مانند کنتراست شیمیایی و فاز نیز استفاده کرد .با استفاده از روسهای مختلف تصویربرداری علاوه بر شکل واندازه ذرات می توان در مورد نابجایی ها وعیوب شبکه نیز داده هایی به دست آورد .در میکروسکوپ هایTEM
STEM از روش بررسی هم زمان سیگنال ها سازو کارهای موجود برای تصویر برداری و انواع دیگر آنالیز های ممکن استفاده می شود.

روش های آماده سازی نمونه:
آماده سازی نمونه برای میکروسکوپ عبور الکترونی یکی از مراحلی است که قبل از انجام آزمایش صورت می گیرد.با توجه به نوع ماده مورد آزمایش صورت می گیرد.با نقاط روشنی توجه به نوع ماده مورد آزمایش روش های مختلفی برای نمونه سازی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
روش ساده نشاندن مقدار کم ماده از بستر حاوی ذرات

پولیش الکتریکی شیمیایی ومکانیکی
سایش اتمی
استفاده از میکروسکوپ های یونی با پرتو کانونی شده (FIB)
اولترا میکروتومی برش لایه ی نازک از ماده که برای نمونه های بیولوژیکی وبافت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.شکل (10)

در هر یک از این موارد نگهدارنده خاصی مورد نیاز می باشد.در اغلب اوقات برای آنالیز ذرات و یا نانو ساختارها از توری مسی پوشانده شده با لایه کربنی در حد نانومتراستفاده می کنند.در نهایت ضخامت نمونه تهبه شده باید کمتر از میکرومتر باشد.

شکل11_نمونه هایی ازتوری مسی پوشانده شده با لایه کربنی
باریکه الکترونی در برخورد با نمونه بلوری پراشیده شده ونقش پراش حاوی با دایره های هم مرکز دیده میشود که به ساختار بلوری نمونه بستگی دارد در اثر پراش امواج الکترونی با یکدیگر تداخل کرده ودر صورتی که شرط براگ:

2Dsin=n
کهD ثابت شبکه بلور وزاویه براگ میباشد شکل (12)برقرار باشد امواج الکترونی همدیگر را تقویت کرده ونقاط روشن نقش پراش ایجاد میشود.در صورتی که از نمونه های بس بلوری
استفاده شود ؛نقش پراش های نقاط روشن به صورت دوایری هم مرکز دیده می شوند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق اطلاعات مفید فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق اطلاعات مفید فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق اطلاعات مفید فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق اطلاعات مفید فایل ورد (word) :

بتون و سیمان ضد آب
________________________________________

از گذشته ها تاکنون دیوارهای بتونی و سنگی و شالوده های ساختمان می بایست دارای جدار ضد آب باشند تا از نفوذ آب به داخل آن تاحد امکان بتوان جلوگیری کرد چراکه همانطور که می دانیم نم و رطوبت می تواند خسارات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد کند.
شرکت کویکرت (QUIKRETE) توانسته است محصولاتی را در این زمینه تولید کند که شامل بتون مقاوم ضد آب کویکرت، بتون معمولی ضد آب، بتون و مصالحی که دارای رنگ ثابت در برابر آب هستند، می باشد. تمامی این محصولات قابل مصرف در بخش های داخلی و خارجی دیوارهای منزل می باشد. البته این مصالح در کف سازی سطوح کاربرد ندارد.
استحکام بتون مقاوم ضد آب کویکرت و بتون معمولی ضد آب بوسیله مواد معدنی افزایش می یابد و در برابر آب نفوذ پذیری کمتر و در نتیجه دام بیشتری خواهد داشت.
رطوبت شالوده دیوارها ممکن است در اثر ایجاد میعان در فضای داخلی ساختمان و یا نفوذ آب از بیرون ساختمان به درون دیوارها پدید آمده باشد. برای اینکه مطمئن شوید این رطوبت نتیجه میعان در داخل ساختمان نیست بهترین راه این است که یک ورقه آلومینیومی مربع شکل طوری بر روی دیوار قرار داده و بچسبانید که هوا از هیچ یک از اضلاع آن وارد نشود. بگذارید 2 روز ورقه آلومینیومی به همین شکل باقی بماند. پس از 2 روز آن را بردارید اگر قسمت بیرونی نوار آلومینیومی نمناک است مشکل از میعان داخل ساختمان می باشد.
این مشکل را می توان از طریق نصب یک دستگاه رطوبت زا و یا یک دستگاه تهویه در زیر زمین حل کرد. اگر بخشی ا ورقه آلومینیومی که با دیوار در تماس بوده است نمناک شد، مشکل از بیرون ساختمان است.
.
.
.
اخبار معماری جهان
شرکت Cannon ساختمان های جاودانی می سازد
________________________________________



چطور می توان ساختمان هایی ساخت که نه تنها در زمان حال بتوان در آنها زندگی کرد بلکه تا 50 سال دیگر هم با توجه به رشد و توسعه سریع السیر تکنولوژی و پیشرفت روزافزون بهداشت و سلامت بتوان از آن استفاده کرد؟
کنت ترنر عضو هیات رئیسه این شرکت ادعا می کند این سوال را از بسیاری جهات مورد بررسی قرار داده است و توانسته تا کنون اقدامات بی سابقه ای انجام دهد و معمارانی را در قالب چند تیم گرد هم بیاورد که تمام وقتشان را صرف تحقیق و مطالعه بر روی این تئوری کنند.
.
.
.مطالب آموزشی نقشه کشی
تیرهای لانه زنبوری:
بهدلیل حفره های توخالی به وجود آمده در جان تیر آهن که شباهت زیادی به لانه زنبوردارد این گونه تیرها را تیر لانه زنبوری می نامند در اصطلاح انگلیسی به آنhoneycobed goist میگویند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله چابگر های سه بعدی فایل ورد (word) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله چابگر های سه بعدی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله چابگر های سه بعدی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله چابگر های سه بعدی فایل ورد (word) :

کمتر از یک دهه از تولید پرینترهای لیزری و از دور خارج شدن پرینترها سوزنی می گذرد و می توان گفت طی این مدت کیفیت خیره کننده پرینترهای لیزری همه کاربران را راضی نگه داشته است ولی هیچ کس حدس نمی زد که در کمتر از 10 سال پرینترهای به بازار خواهند آمد که قابل مقایسه با پرینترهای لیزری نیستند. از این به بعد هر چیزی که تصورش را می کنید و در رایانه خود طرح سه بعدی آن را ایجاد می کنید، می توانید در عرض چند دقیقه در محیط خارج آن را داشته باشید.
شاید موضوع ساخت دستگاهی که از عکسهای ذخیره شده در رایانه پرینت هایی سه بعدی تهیه کند، بیشتر شبیه داستان های علمی – تخیلی باشد تا واقعیت. آیا باور می کنید که پرینترهای سه بعدی می توانند برای مثال از عکس دیجیتالی یک توپ، توپی سه بعدی تهیه کنند؟ به نظر می رسد در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم هیچ چیز نمی تواند جلوی پیشرفت علم را بگیرد و ما باید هر روز منتظر شنیدن خبرهایی باور نکردنی از دستاوردهای بشری باشیم.
تا به حال 500 شرکت و مرکز آموزشی از پرینترهای شرکت z برای تولید ماکت استفاده کرده اند.شرکت z نام خود را به عنوان اولین تولید کننده پرینترهای سه بعدی ثبت کرده است در حال حاضر این شرکت تولید کننده سریع ترین پرینتر رنگی سه بعدی در دنیاست. به گفته یکی از مسوولان این شرکت که در بوستون فعالیت می کند، یک پرینت سه بعدی از هزاران لایه تشکیل شده است و می تواند نوع ساختار و رنگ جسم مورد نظر را به طور واضح نشان هد البته سرعت عملکرد این پرینتر را با کمک مرکز تحقیقاتی m.i.t انجام داده است این شرکت هم اکنون نیز با این مرکز درحال همکاری است.

روش کار پرینترها به این صورت است که دستگاه بعد از بررسی و تجزیه عکس دیجیتالی مورد نظر شروع به کار کرد، پرینت عکس دیجیتالی را با پاشیدن چند لایه پودر روی هم تهیه می کند.درواقع این چاپگر سه بعدی قادر است با قرار دادن ذرات پودر جوهر خود، مدل سه بعدی تصاویر را تولید کند.
در نهایت پرینت تهیه شده روی کاغذ با روش لایه گذاری، دارای پست و بلندی هایی است که همین موضوع عکس دیجیتالی دوبعدی را به پرینت های سه بعدی تبدیل می کند.پرینت های تهیه شده با این روش علاوه بر این که سه بعدی هستند دارای کیفیت بسیار بالایی نیز هستند.

لایه های پودر رنگی به وسیله هدی که طراحی آن برگرفته از هد پرینترهای شرکت hp است روی کاغذ پاشیده می شوند و در پایان هر مرحله لایه گذاری یک لایه چسب مانند روی کل سطح قرار داده می شود این کار باعث می شود لایه ها به هم بچسبند و شکل به دست آمده از استحکاک بیشتری برخوردار باشد.
روش کار پرینترها به این صورت است که دستگاه بعد از بررسی و تجزیه عکس دیجیتالی مورد نظر شروع به کار کرد، پرینت عکس دیجیتالی را با پاشیدن چند لایه پودر روی هم تهیه می کند.درواقع این چاپگر سه بعدی قادر است با قرار دادن ذرات پودر جوهر خود، مدل سه بعدی تصاویر را تولید کند
این نوع پرینت های سه بعدی همانطور که از نام آن پیداست، طرح خروجی سه بعدی دارد، یعنی شیء تولید می کند، پس دیگر در صفحه محدود نیست، که بخواهد به کاغذ محدود شود و آن هم نوع خاصی از کاغذ. تا به حال 3 مدل از این پرینترها به بازار عرض شده است که بسته به نوع کاربری که دارند با یکدیگر تفاوت هایی در اندازه، کارکرد و شکل ظاهری دارند

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله رسوب شناسی فایل ورد (word) دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله رسوب شناسی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله رسوب شناسی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله رسوب شناسی فایل ورد (word) :

Sedimentologg یا رسوب شناسی نام خود را از واژه لاتین Sedimentum گرفته است که به معنای رسوب کرده است.
دید کلی
سنگهای رسوبی ، از انباشت ذرات ناشی از خرد شدن انواع سنگهای دیگر بوجود آمده‌اند. این ذرات ، معمولا به کمک نیروی گراویته ، آب ، باد و یا یخ به محل جدید خود منتقل شده و در آنجا به ترتیبی جدید نهشته می‌شوند. برای مثال ، امواجی که به ساحل صخره‌ها برخورد می‌کنند، ممکن است که از این طریق ، ذرات ریگ و شن دریا کنار دیگری را در همان نزدیکی فراهم آورند. این نهشته‌های ساحلی اگر سخت می‌شدند، سنگی رسوبی تشکیل می‌یافت. یکی از مهمترین خاصه‌های سنگهای رسوبی ، لایه بندی رسوبات تشکیل دهنده آنهاست.
تاریخچه و سیر تحولی
• تا قبل از سال 1815 میلادی بیشتر مطالعات بر اساس چینه شناسی بود و از شکل هندسی ، تعیین ضخامت و ارتباط جانبی رسوبات با یکدیگر استفاده می‌گردید. در سال 1815 ، ویلیام اسمیت نقشه زمین شناسی انگلستان را تهیه کرد و گسترش و قرار گرفتن توالی سنگهای رسوبی منطقه را با شکل نشان داد.
• هنری سربی از سال 1859 از میکروسکوپ پلاریزان جهت مطالعه سنگهای رسوبی استفاده کرد و مقاله‌ای در سال 1879 در انجمن زمین شناسان لندن ارائه نمود که در آن اهمیت میکروسکوپ پلاریزان را در مطالعه سنگهای رسوبی بیان داشت، که این خود یکی از مهمترین پیشرفت‌های رسوب شناسی محسوب می‌شود. بر همین اساس هنری سربی به نام 'پدر پتروگرافی' لقب گرفت.
• در سال 1891 برای اولین مرتبه رسوبات عهد حاضر کف دریاها بوسیله کشتی چالنجر به سطح آب آورده شد و مورد مطالعه قرار گرفت. در سال 1919 ونتورث نیز مقاله‌ای در رابطه با اندازه و گردشدگی ذرات در سنگهای آواری ارائه کرد که قدم بسیار بزرگی در تقسیم بندی اندازه ذرات بوده است.
• 'گرابو' درسال 1904 مقالهای درباره طبقه‌بندی سنگها و بعدها در سال 1913 کتابی تحت عنوان 'اصول چینه شناسی' نوشت که تمام مسائل رسوبگذاری تا زمان خود را در آن نیز عنوان نمود که این خود یکی از پیشرفتهای مهم در رسوب شناسی می‌باشد.
• 'هنز کلوز' در سال 1938 ساختمانهای رسوبی را مورد بررسی قرار داد و از مطالعه آنها میزان انرژی محیط و همچنین جهت حرکت رسوبات از منشا به حوضه رسوبگذاری را تفسیر نمود. در سال 1942 ، 'کینگ' رخساره‌های مختلف رسوبی را تعبیر و تفسیر نمود بالاخره در سال 1952 گارلز به مطالعه ژئوشیمیایی رسوبات(اختصاصات فیزیک و شیمیایی مانند PH و Eh ) پرداخت. از آن زمان به بعد نیز تحقیقات زیادی در زمینه‌های مختلف رسوب شناسی توسط محققان این رشته در سراسر جهان انجام گردیده و یا در حال انجام است.
تقسیم بندی کلی ذرات رسوبات
ذرات آواری
ذرات تشکیل دهنده این گروه از تخریب سنگهای موجود در سطح زمین حاصل شده‌اند. این ذرات باید دارای مقاومت مکانیکی و ثبات شیمیایی زیادی در مقابل عمل هوازدگی باشند تا در رسوبات باقی بمانند ، زیرا اگر مقاومت آنها کم باشد در منشا یا بعد از رسوبگذاری تجزیه و کانیهای جدید به ویژه 'رسی' را به وجود می‌آورند. ذرات آواری خود به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

• ذرات آواری غیر آلی ، مانند: کوارتز و فلدسپات
• ذرات آواری آلی یا ذرات کربن‌دار|کربن‌دار ، مانند: کروژن
ذرات جامد شیمیایی و بیوشیمیایی
این ذرات از تخریب سنگهای قدیمه حاصل شده‌اند و درون حوضه رسوبی بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی و بیوشیمیایی تشکیل گردیده‌اند. این گروه خود به دستهای زیر تقسیم می‌شود:
• خرده‌های اسکلتی
• دانه‌های غیر اسکلتی کربنات کلسیم
• کانیهای تبخیری که به طور فیزیکی حمل شده‌اند
• گلاکونیت
کاربرد رسوب شناسی
• مهمترین کاربرد رسوب شناسی در ارتباط با اکتشاف منابع طبیعی از قبیل نفت و گاز می‌باشد، در گذشته بیشتر کمپانیهای نفتی برای کشف مخازن در جستجوی تاقدیسها بودند، اما با پیشرفت زمان به این نتیجه رسیدند که علاوه بر نفتگیرهای ساختمانی ، نفتگیرهای چینه شناسی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
زیرا در این گونه نفتگیرها سنگهای با تخلخل و نفوذپذیری زیاد به طور جانبی و عمودی به سنگهای با نفوذپذیری کم تبدیل می‌شوند و از حرکت نفت و گاز به طرف بالا جلوگیری می‌کنند.
• یکی دیگر از کاربردهای مهم رسوب شناسی در رابطه با روش لرزه نگاری ، مطالعه طبقات رسوبی در زیر سطح زمین است. بدین وسیله می‌توان محیط رسوبی ، ارتباط جانبی طبقات و همچنین توالی عمودی رسوبات را تعبیر و تفسیر نمود.
• از مطالعات رسوب شناسی می‌توان در رابطه با کارهای اکتشافی ذغال سنگ استفاده کرد و گسترش وضعیت لایه‌های زغالی را تعبیر و تفسیر نمود.
• بعضی از کانیهای فلزی مانند سرب و روی بطور محدود در سنگهای رسوبی میزبان ، نظیر ریفها یا رسوبات جلبکی فسیل شده ، وجود دارند. بنابراین درک رسوب شناسی به اکتشاف سرب و روی در این گونه سنگها کمک فروانی می‌کند.

• اورانیوم و پلاسرهای مختلف در داخل رسوبات رودخانه‌ای قدیمه تجمع یافته‌اند، بنابراین با استفاده از مطالعات رسوب شناسی می‌توان محیط رسوبگذاری سنگهای رسوبی حاوی اورانیوم و پلاسرها را تعبیر و به اکتشاف این گونه مواد کمک فراوانی نمود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامه‌ریز ایجاد می‌کند فایل ورد (word) دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامه‌ریز ایجاد می‌کند فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامه‌ریز ایجاد می‌کند فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامه‌ریز ایجاد می‌کند فایل ورد (word) :

بخشی از فهرست دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامه‌ریز ایجاد می‌کند فایل ورد (word)

عنوان صفحه
1ـ تاریخچه تفکر سیستمی 1
2ـ تفاوت تفکر سیستمی و تفکر تحلیلی 2
3ـ نگرش سیستمی 5
4ـ نحوه شکل‌گیری نمودار سیر تحول جنبش میان رشته‌ای 6
5ـ ویژگی‌های نظریه عمومی سیستمها 8
6ـ روابط میان تفکر سیستمی، نظریه عمومی سیستمها، علم کنترل و
ارتباطات و رویکرد سیستمی 12
7ـ تأثیر نظریه عمومی سیستمها بر مطالعه سازمانها 14
8ـ عناصر سیستم 15
9ـ توجه به رویکرد سیستمی چه نوع تلاشهایی را برای برنامه‌ریز ایجاب می‌کند 17
9-1 تشخیص حضور یا عدم حضور ورودیهای تصادفی 18
9-2 توجه به محیط سیستم 19
9-3 توجه به سازگاری سیستم 21
9-4 شناخت خرده سیستمها و تعامل آنها 23
9-5 توجه به طراحی سیستم‌ها 27
9-6 توجه به هدف سیستم 30
9-7 توجه به نحوه ایجاد سیستم 32
9-8 توجه به ضرورت طراحی گام به گام 33
9-9 ضرورت توجه برنامه‌ریز با سازمان 34
9-10 تعیین نیازهای اطلاعاتی 35
9-11 توجه به کارآیی 37
9-12 توجه به ضرورت سنجش 38
10ـ منابع 39

1ـ تاریخچه تفکر سیستمی
با جنگ جهانی دوم عصر سیستمها آغاز شد. علی‌رغم تشکیل شدن سیستم از اجزای به هم وابسته و پیوسته، آن را باید به منزله یک کل غیرقابل تقسیم به اجزای خود درنظر گرفت. در آن زمان، به جای تشریح یک کل براساس اجزای تشکیل دهنده آن، نحوه قرار گرفتن اجزاء در کل مطالعه می‌شد؛ بدین ترتیب زمینه‌ای برای کل نگری فراهم گردید. هرچند در «کل‌نگری»، همه اشیاء رویدادها، و تجارب مبتنی بر آنها به منزله «کلهایی» مستقل تلقی می‌شوند، ولی در پیوستار ملاحظات نسبی، همین «کلها» اجزای «کلهایی بزرگتر» را تشکیل می‌دهند.
در عصر ماشین که علم در صدد بود جهان و آنچه در آن است را تجزیه کند، خودش نیز به نظامهای محدودتری تقسیم شد؛ ولی اندکی پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، علوم حرکت موضوعی خود را به سوی کلیتی جدید ـ در بستر جنبش ظهور علوم میان رشته ای ـ پیش گرفتند. در نتیجه، مباحث میان رشته‌ای ـ مانند تحقیق در عملیات، علم کنترل و ارتباطات، مهندسی سیستمها، رشد و تکامل، و بوم‌شناسی ـ در میان دانشمندان گسترش یافتند.
علوم سیستمی نیز علاوه بر مطالعه مفهوم «کلیت» و ماهیت «کلها»، جدایی علوم انسانی از سایر علوم را منکر شده، آنها را «دو روی یک سکه» فرض می‌کنند که هرچند به طور جداگانه قابل مطالعه هستند، نمی‌توان آنها را از هم جدا ساخت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق جنگ ژاپن فایل ورد (word) دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق جنگ ژاپن فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق جنگ ژاپن فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق جنگ ژاپن فایل ورد (word) :

در سال 1946 قانون اساسی آموزش و پرورش و در سال 1947 قانون آموزش و پرورش مدرسه ای آموزش و پرورش چند دهه بعد ژاپن را پیریزی کرد. ماده اول قانون اساسی آموزش و پرورش تصریح می کرد: آموزش و پرورش با هدف پرورش کامل شخصیت خواهد کوشید افرادی با تن و روان سالم بار آورد که به عنوان سازندگان جامعه و کشوری صلح دوست به حقیقت و عدالت عشق بورزند، به لرزش فردی معتقد باشند، برای کار ارزش قائل باشند، احساس مسئولست کنند و سرشار از روح اسقلال باشند. در سال 1948 فرمان امپراتوری که در طول بیش از نیم قرن راهنمای آموزش و پرورش ژاپن بود لغو شد. اشغال ژاپن توسط امریکاییان، پس از جنگ جهانی دوم، نفوذ فراوان نظرات آنان درباره اهداف، سازمان و روش ها را تضمین می کرد.
در ساختار، ژاپن نظام تک مسیره ای از کودکستان تا دانشگاه( 6-3-3-4) با نه سال آموزش مشترک، اجباری و رایگان بین سنین شش و پانزده، مرکب از شش سال آموزش ابتدایی و سه سال آموزش دوره اول متوسطه پدید آورد. پس از این سطح، چند نوع مدرسه متوسطه عمومی و حرفه ای وجود دارد که به یک جونیور کالج به سبک آمریکایی و به دانشگاه منتهی می شد. در سال 1960 قریب بیست درصد از دانش آموزان در دوره اول دبیرستان و چهل درصد در دوره دوم آن دروس حرفه ای وجود داشت که به یک جونیور کالج به سبک آمریکایی و به دانشگاه منتهی می شد. در سال 1960 قریب 20% از دانش آموزان در دوره اول دبیرستان و چهل درصد در دوره دوم آن دروس حرفه ای می خواندند. یکی از ویژگی های آموزش عالی در ژاپن تعداد زیاد مؤسسات خصوصی آن بود که در میانه دهه 1960 به 270 جونیور کالج در برابر چهل کالج دولتی و 185 دانشگاه در مقابل سی و چهار دانشگاه دولتی بالغ می شد و هفتاد درصد کل دانشجویان کشور را در بر می گرفت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق زبان فارسی فایل ورد (word) دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق زبان فارسی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق زبان فارسی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق زبان فارسی فایل ورد (word) :

بخشی از فهرست دانلود تحقیق زبان فارسی فایل ورد (word)

فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیش گفتار 1
نگاه نخست به شادی در اسلام 8
الف : شادی های نکوهیده 8
ب : شادی های ستایش شده 9
شادمانی از دیدگاه دانشمندان 16
پاداش شادی آفرینان 19
هنگامه های شادی 22
شادی در سیره پیامبر و امامان معصوم »علیه السلام« 25
مهمترین عوامل شادی 37
شادی های ناروا 46
آثار شادی های ناروا 51
موانع شادی 53
منابع و مآخذ 58

پیش گفتار
و انه اضحک و ابکی
او است که می خنداند و می گریاند
خداوند خالق هستی است. همه زیبایی ها آفریده اوست. خنده نیز اثر او است. تبسمی که بر لبان شماست، آیه ای از آیات او است. تمام عوامل شادی از او نشأت گرفته اند؛ زیرا تمام هستی از اوست. جهان فقط زیبایی است. اصلاً خلقت برابر است با زیبایی. آنان که دنیا را پلشتی می پندارند یا خدا را نشناخته اند یا منظورشان دنیای بی خداست. دنیا، آیه خدا است. مگر آیه خدا میتواند زشت باشد؟! آیه یعنی نشانه خدائوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.
«ان الله جمیل و یحب الجمال »
شادی چیست؟ آیا تاکنون از شما پرسیده اند: محبت چیست؟ عشق چیست؟ خوشبختی چیست؟
سؤال ها ، این قدر ملموس اند که انگار پرسیدن ندارند. با این حال، صدها پاسخ از سوی دانشمندان به این سؤال ها داده شده است. شادی از اینگونه پرسش ها است. هر انسانی، شادی را تجربه نموده است. شادی مانند تنفس، غذا خوردن، حرف زدن و گریستن، از ضروری ترین نیازهای حیات انسانی است؛ گر چه برخی انسانها در استفاده از آنها دچار مشکلات می شوند. شادی، واکنش انسان در برابر «بیرون» است. اگر بیرون نباشد، شادی معنا ندارد؛ همانگونه که عشق ورزیدن و دوست یابی معنا ندارد. همه انسانها از برخی رخدادهای بیرونی، شاد می شوند و از برخی ناراحت. نمی توان شادی را عین «لذت» دانست. گاه بین این دو تمایز وجود دارد. برخی لذتها شادی آورند و برخی شادیها موجب لذت اند. روح نیز خسته می شود گاهی تن شاداب است و روح خسته. گاهی به عکس است؛ تن، خسته است و روح شاد. برخی، بدنی سالم دارند؛ اما روحی افسرده را حمل می کنند. برخی نیز تنی رنجور دارند، ولی روحی با نشاط به زندگی بخشیده اند، آیا ندیده اید کشاورزی را که پس از رنج نشا در شالیزار، با لبخندی به زیبایی آن چه نظاره می کند روان خویش را آرام می سازد؟
گاهی جسم و روح، هر دو خسته اند. این جاست که پای استراحت روح به میان می آید. هنگامه خستگی روح و روان، باید سراغ حکمتهای شادی آور رفت؛ همان گونه که امام علی،‌علیه السلام فرمود :
«ان هذه القلوب تمل کما تمل الا بدان فابتغوا لها طرائف الحکمه »
انسان باید در همه کارهای خود تعادل را برقرار سازد. کار زیاد، بدن را خسته می کند و روح را در فشار قرار می دهد. لذتهای حلال در اینگونه لحظات، فریاد رس هر انسان باورمند به آخرت است. برخی، تن خسته خویش را با هر خوشی، به کامیابی می رسانند؛ اما دین باوران تنها از لذتهای حلال برای سامان بخشی به قلبهای خسته و رهایی از بند مشکلات استفاده می کنند.
برخی فقط در اندیشه ثروت اند و برخی فقط در اندیشه راز و نیاز با خدا. برخی از هر دو چشم پوشیده اند. شماری اندک نیز به دنبال هر دو هستند. شماری هم علاوه بر آن دو، لذتهای حلال را به سفره زندگی خویش اضافه کرده اند.
پیشوای پرهیزکاران، امام علی »علیه السلام« فرمود :
«للمون ثلاث ساعات: فساعه یناجی فیها ربه و ساعه یرم معاشه و ساعه یخلی بین نفسه و بین لذتها فیما یحل و یجمل »
«مومن،‌زندگی خود را در هر شبانه روز به سه بخش تقسیم می کند: بخشی برای عبادت خداوند، بخشی برای کسب حلال و بخشی برای لذتهای حلال و روا»
انبساط و انقباض ماده را در کتابهای درسی خوانده اید. مواد بر اثر گرما، منبسط می شوند و بر اثر سرما، منقبض. گرما مولکولهای مواد را از یکدیگر جدا می سازد و سرما آنها را به یکدیگر نزدیک. از این رو، مواد بر اثر گرما حجم بیشتری پیدا می کنند و بر اثر سرما حجم کمتری.
آیا روح هم انبساط و انقباض دارد؟ آری، روح ها هم گاه منبسط و منقبض می شوند. در برخی حالات، ظرف روح چنان تنگ می شود که هیچ ذره ای را پذیرا نمی شود، چه رسد به محبت نیایش. گاه برخی روح ها چنان گسترده می شوند که پذیرای تمام نیکی ها می گردند.
آیا تاکنون دیده اید افرادی را که تاب تحمل خویش را هم ندارند؛ چه رسد به دیگران؟ حتما شنیده اید یا خوانده اید که جوانی بر اثر شکست در امتحانات کنکور،‌خواستگاری، ازدواج، مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه اش، ورشکستگی و … خود کشی کرده است! آنان که تاب تحمل «خود» را ندارند، به «خود»کشی متوسل می شوند. پایان راه انقباض روح، خودکشی است. برخی در میانه این راه قرار دارند. بیاییم برگردیم و روح خویش را منبسط کنیم. راههای انبساط روح، فراوان است. یکی از این راهها شادمانی است.
امام علی »علیه السلام« فرمود:
«السرور یبسط النفس»
شادی، سبب انبساط روح است.
شادی، انواع مختلفی دارد. برخی با شادی دیگران شادند و برخی با غم دیگران. برخی با همه شادند مرزی ندارند، حلال و حرام نمی شناسند،‌شادی را هر چه باشد می پسندند،‌شادی با هر که و هر چه برایشان گوارا است؛ می گویند شادی، شادی است، خوراک روح است، انبساط روح است، اساس زندگی است، هر چه باشد. اینان به عمق شادی راه پیدا نکرده‌اند، گمان می کنند روح خویش را انبساط داده اند. زندگی زیباست؛ اما زندگی. برخی مرده اند و لذت می برند. آنان که با تمسخر و اذیت و آزار دیگران شادند، روح شادی را نیافته‌اند؛ تنها علامت لبخند بر لب دارند؛ مرده ای خنده بر لب اند.
برخی آدمها برکه ای اند، برخی اقیانوسی، آنان که شادی را به هر قیمتی می خواهند مانند ماهیان گرفتار در برکه ای خردند و آنان که شادی های ناب را می جویند ماهیانی‌اند که در اقیانوس عشق صفا می کنند. برخی خیال می کنند که در اقیانوس اند، توهم می کنند چنین اند. بر فرض بپذیریم اقیانوسی اند، اما دریغ که اقیانوسی به عمق برکه دارند که گاه هوای نفس کشیدن نیز ندارند.
بیاییم شادی های روا را فراموش نکنیم. بیاییم از پیشرفت دیگران خوشحال شویم و از بیماری شان ناراحت. از شکست دیگران نخندیم و بر پیروزی شان نگرییم. شادی‌هایی روح را گسترده می کنند که پاک باشند. مگر شادی هم پاک و ناپاک دارد؟ آری، شادیهای حرام، ناپاک اند و شادی هال حلال ، پاک.
چرا برخی از رنج دیگران لذت می برند و از لذت دیگران در رنج اند؟ رمز و راز این مسئله در چیست؟ یک کلام، ظرفیت روح ها متفاوت است. برخی دور روح خویش پرچین کشیده‌اند و جز خود پرچین نشینی ندارند. برخی نیز پرچین ها را شکسته، هر درنده ای را به درون خویش راه می دهند، برخی نیز که اندک اند پرچینی دارند که تنها خدا را به داخل آن راه داده اند. مرحبا به این افراد. اینان روح آسمانی دارند و در اقیانوسی به عمق بی‌نهایت شنا می کنند.
شادی های روا، اندک نیستند؛ گر چه برخی گمان می کند مسجد و حسینیه و دین فقط راه گریه را نشانه رفته اند! هزاران گونه می توان شادی کرد و ثواب برد. بهشت، پاداش کارهای نیک است؛ گریه از ترس قیامت یا شاد کردن یتیمی گرسنه. گریه در عزای امام حسین »علیه السلام« ثواب دارد، نشاندن لبخندی بر لب همسر نیز ثواب دارد. بهشت تنها در گرو گریه نیست. مگر ثواب شادی های حلال را نشنیده یا نخوانده اید؟! بیاییم گرد گناه نگردیم، آب را گل نکنیم، چشمهایمان را بشوییم و جور دیگر بنگریم . بیاییم باورهای مان بازشناسی کنیم.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word) :

محصولات کشاورزی

مقدمه
محصولات کشاورزی (سبزیها ، میوه ها ، غلات ، حبوبات ) به طور کلی ، بیشتر مواد اولیه خاص که برای تولید کنسرو مورد استفاده قرار می گیرند . در مرحله ورود به کارخانه دارای مقادیر زیادی از انواع ناخالصیها هستند که قبل از شروع عملیات لازم است آنها را از محصول جدا نمود ، ناخالصیهای محصولات عبارتند از :

بذر علفهای هرز ، دانه های سایر مواد ، باقیمانده های گیاهی ، باقیمانده فضولات حیوانات ، آفات انبار و مواد معدنی و … در مرحله اول باید تمیز یا جداسازی شوند که هریک از آنها روش مخصوص به خود دارد مانند ناخالصیهای سبک وزن با جریان هوا – ذرات فلزات آهن ربا، قطعات با اندازه های مختلف بوسیله الک ، سرند و استوانه های غلطان باقیمانده های چسبیده به مواد اولیه در مرحله آخر با شست و شو جدا می شوند . و چون بسیاری از مواد طی مرحله شست و شو مقداری آب جذب می کنند باید حین عمل شست و شو ، همیشه زمان و درجه حرارت را کنترل نمود ، شست و شو به روش های گوناگون صورت می گیرد عبارتند از :

-ماشینهای شست و شو تسمه ای :
اساس کار ماشین شست و شوی تسمه ای ، انتقال مواد بوسیله نقاله تسمه ای و پاشش آب به مواد از حین انتقال است . این ماشین از شاسی ، بدنه ، نقاله تسمه ای و افشانکهای آب تشکیل شده است . تسمه نقاله مشبک بوده و آب به راحتی از آن عبور می کند . محصول از دریچه ورودی ، بر روی تسمه نقاله قرار می گیرد و بوسیله آن به سمت خروجی منتقل می گردد . پاشش آب از افشانک هایی که در بالای نقاله نصب شده اند ، محصول را می شوید و در انتهای نقاله مواد شسته شده ، از نقاله تخلیه می شوند.
– تذکر : تسمه نقاله عامل انتقال مواد است و بر اساس نوع ماده انتقالی ، دارای شکل و جنس های مختلفی است جنس تسمه نقاله از الیاف نخی با مواد لاستیکی یا ترکیبی از آن دو می باشد .

– تذکر : نقاله تسمه ای خود از اجزای زیر تشکیل شده است .(شاسی ، موتور ، غلتک محرک و متحرک و هرزگرد فوقانی )
و نیز نقاله ها باید دارای ویژگیهای زیر می باشند :
الف : به مواد آسیب نرسانند . ب: توان مصرفی کمی داشته باشند .
ج: بتوانند حجم زیادی از ماده را انتقال دهند.
– نقاله تسمه ای برای انتقال مواد دانه ای از قبیل غلات ، سنگ ریزه و مواد بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

-ماشینهای شست و شوی استوانه ای .
ماشین شست و شوی استوانه ای از شاسی ن استوانه مشبک ، افشانک های آب و الکترو موتور تشکیل شده است .
استوانه مشبک دارای شیب قابل تنظیم می باشد و بوسیله الکتروموتور حول محور خود می چرخد. محصول از دریچه ورودی وارد استوانه شده و به دلیل شیب ، به سمت انتهای استوانه حرکت می کند و طی این مسیر به دلیل چرخش استوانه دور خودش می چرخد . آب از طریق افشانکهایی که در استوانه قرار دارند به دلیل پاشیده و مواد ، تا انتهای مسیر شسته می شود و از خروجی تخلیه می گردد . استوانه مشبک بوسیله الکتروموتور و از طریق زنجیر و چرخ زنجیر می چرخد.

– ماشینهای شست و شوی غوطه وری .
این دستگاه از بدنه ، مخزن شست و شو ، پمپ آب ، الکتروموتور و نقاله تخلیه تشکیل شده است . مواد از دریچه ورودی وارد مخزن شست و شو می شوند و روی صفحه مورب به سمت پایین هدایت می گردند . در انتهای این صفحه دریچه ای کوچک وجود دارد که در آن آب تازه از زیر به سمت بالا ، پمپ می گردد . فشار آب به قدری است که مواد ، اجازه عبور از دریچه را پیدا نمی کنند و تنها مواد سنگین مثل سنگ و شن از آن عبور کرده از محل خروج شن تخلیه می گردند.
مواد سبک مثل برگ نیز در سطح آب معلق می مانند و در جلوی دستگاه از محل خروج مواد شناور ، تخلیه می شوند مواد شسته شده ، بوسیله پمپ از مجرای خروجی ، خارج و روی نقاله تخلیه منتقل می شوند.
-نقاله خروجی ، نقاله تسمه ای با تسمه مشبک می باشد که ضمن گرفتن آب اضافی از مواد ، مواد را از دستگاه تخلیه می سازد .
مثلا در کمپوپ سازی سیب .برای این کار ابتدا سیب وارد حوضچه های شست و شو شده و با غوطه ور شدن در آب تمیز ، شسته می شوند . سپس در حالی که توسط بالا بر نقاله ای حمل می شود ، از زیر اسپری های با فشار بالای آب عبور کرده و کاملا تمیز می گردند . در صورتی که جهت دفع آفات نباتی از سموم آرسنیکی استفاده شده باشد ، با افزودن5/1 – 1 % اسید کلریدریک به آب شستشو آن را بر طرف می نمایند .

کنسرو رب گوجه فرنگی :
عمل شستشو برای جدا کردن و حذف ذرات گل و خاک انجام می گیرد ، برای این منظور محصول را مدت 6-4 دقیقه در آب خیسانده و در حین این عمل هوای فشرده وارد ظرف می کنند تا گوجه ها به همدیگر مالیده شده و به صورت معلق به نحو مؤثرتری تمیز شوند ، پس از این مرحله محصول در مسیر انتقال به مرحله بعد با آب تمیز و با فشار زیاد اسپری شده تا آلودگی های حوضچه شستشو به میزان بیشتر حذف گردد . (شکل 134)

خشک کن ها :
خشک کردن عبارتست از عملیاتی که طی لآن آب موجود در یک محصول کشاورزی یا یک ماده غذایی با استفاده از یک منبع حرارتی در شرایط دقیق و کنترل شده ، تبخیر شود . خشک کردن یک محصول کشاورزی یا غذایی ، تنها شامل خارج کردن آب از آن نیست ، بلکه حفظ بافت ، رنگ ، طعم ، کیفیت و ارزش غذایی نیز مورد نظر است .

خشک کردن به دو روش سنتی و صنعتی انجام می شود . روش سنتی شامل خشک کردن سبزی و تهیه ماهی دودی ، کشمش و … است . که بیشتر در روستاها مورد استفاده قرار می گیرد . در این روش از باد و نور خورشید برای خشک کردن مواد خوراکی استفاده می شود در روش صنعتی از ماشین های خشک کن استفاده می شود . مزایای استفاده از خشک کن های صنعتی عبارتند از :
– افزایش عمر مفید دانه های خوراکی
– امکان ذخیره سازی و انبار محصولات خوراکی برای مدت زمان طولانی
– امکان برداشت به موقع محصول در رطوبت بالاتر و کاهش ضایعات در مزرعه
– کاهش وزن محصول نهایی و در نتیجه تقلیل هزینه و تسهیل حمل و نقل و انبار سازی
برای خشک کردن مواد در خشک کنها ، معمولا از جریان هوایی خنک یا جریان هواگرم استفاده می شود . خشک کنها معمولا از مخزن و مواد جریان هوای خنک یا مواد هوای گرم تشکیل شده اند.

خشک کنها به دو دسته مداوم و غیر مداوم تقسیم می شوند . در خشک کنهای غیر مداوم ، محصول مرطوب در مخزن انبار می شود بار عبور جریان هوا از میان مواد ، محصول خشک می شود . در خشک کن های مداوم ، مواد و جریان هوا هر دو در مخزن حرکت می کنند با برخورد محصول مرطوب با جریان هوا مواد به رطوبت مناسب می رسند.

در روش صنعتی ، ماشینها و تأسیسات گوناگون برای خشک کردن محصول وجود دارد . که به شرح چند مورد می پردازیم .
-کوره های هوای گرم : برای خشک کردن مواد در خشک کنها از جریان هوای خنک یا جریان هوای گرم استفاده می شود جریان هوا بوسیله پنکه تولید می شود متناسب با ظرفیت خشک کن از پنکه های با ظرفیت هوادهی مناسب استفاده می شود.

-کوره مستقیم .
این کوره از محفظه ، مشعل و پنکه تشکیل شده است . هوای ورودی با عبور از داخل محفظه ، گرم شده و بوسیله پنکه به خشک کن هدایت می شود درجه حرارت و فشار هوا قابل تنظیم است در این کوره مجاری عبور هوا از محفظه مشعل مجزا نیست . به همین دلیل هوای خروجی دود آلود می شود و در نتیجه کیفیت محصول کاهش می یابد بازده این کوره 98 % است .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق جمعیت و راه های کنترل آن فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق جمعیت و راه های کنترل آن فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق جمعیت و راه های کنترل آن فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق جمعیت و راه های کنترل آن فایل ورد (word) :

جمعیت جهان در حال حاضر بیش از 6 میلیارد نفر است و هر روزه بیش از 250 هزار نفر , به تعداد آن اضافه می شود(به بیان دیگر در هر ثانیه 3 تا 4 نفر).بیش از 95 درصد افزایش جمعیت در کشورهای جهان سوم است.
اگر روند کنونی ادامه یابد ,مصرف انرژی و تولید آلاینده ها در طول 20 سال آینده دو برابر خواهد شد. امروزه 20 درصد از جمعیت جهان حدود 80 درصد از منابع زمین را مصرف و 80 درصد آلودگی جهان را تولید می کنند.مشکل واقعی فقط تعداد افراد نیست بلکه منابع مصرف شده و آلودگی تولید شده توسط هر فرد است.
جکوبسون ,محقق ارشد در انستیتو ورلدواچ چنین می گوید: رشد جمعیت مانع بزرگی در مقابل حفظ محیط زیست است.هر چه تعداد افراد بیشتر باشد تقاضا برای منابع زمین بیشتر است.ولی برخی از متخصصان توسعه معتقدند وقتی زنی منابع اصلی مورد نیاز در اختیارش نباشد تمایل بیشتری به داشتن بچه های بیشتر دارد, به این امید که آنها کمکی باشند برای تقسیم کار سنگینی که بر دوش مادر است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله معرفی VB.NET فایل ورد (word) دارای 97 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله معرفی VB.NET فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله معرفی VB.NET فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله معرفی VB.NET فایل ورد (word) :

یک برنامه کامپیوتری ، از مجموعه ای دستورالعمل که نوع و نحوه انجام یک فعالیت را برای کامپیوتر مشخص می نمایند ، تشکیل می گردد. دستورالعمل های نوشته شده بعنوان نمونه ممکن است به کامپیوتر اعلام نمایند که تعدادی از اعداد را با یکدیگر جمع و یا دو عدد را بایکدیگر مقایسه و بر اساس نتیجه بدست آمده ، اتخاذ تصمیم نماید. دستورالعمل های نوشته شده ، صرفا برای کامپیوتر قابل فهم و اجراء خواهند بود.کامپیوتر دستورالعمل های نوشته شده را اجراء و ماحصل آن رسیدن به اهدافی خواهد بود که بر اساس آن برنامه طراحی و پیاده سازی شده است . دستورالعمل ها ، می بایست با استفاده از یکی از زبانها ی برنامه نویسی نوشته شده ( کد ینگ ) و در ادامه در اختیار کامپیوتر قرار داده شوند. زبانهای برنامه نویسی متعددی نظیر : فرترن ، بیسیک ، کوبال ، پاسکال، ،C ، جاوا ، ویژوال بیسیک و ... وجود دارد.
برنامه نویسی کامپیوتر ، مشابه آموزش گره زدن کفش به کودکان است . برای نیل به هدف فوق ، می بایست تمامی مراحل لازم بصورت شفاف به کودکان آموزش داده شود . کودکان با دنبال نمودن دستورالعمل های ارائه شده ، قادر به گره زدن کفش خود خواهند بود ( روش انجام این کار برای آنان مشخص شده و بر اساس آن ، امکان نیل به هدف مورد نظر توسط کودکان فراهم می گردد ) . VB.NET ، زبانی است که می توا ن نحوه نیل به یک خواسته را بکمک آن بصورت شفاف ( نظیر آموزش گره زدن کفش به کودکان ) مشخص و کامپیوتر با دنبال نمودن مراحل مشخص شده ، خواسته مورد نظر را محقق نماید. با استفاده از VB.NET ، می توان محصولاتی راایجاد که زمینه استفاده از آنان در محیط ویندوز و اینترنت ، وجود خواهد داشت . فراموش نکنیم در زمان فراگیری یک تکنولوژی در ابتدا می بایست شیوه راه رفتن را بیاموزیم و در ادامه اقدام به دویدن نمود .
VB.NET یکی از زبان های حمایت شده در دات نت می باشد . با استفاده از زبان فوق علاوه بر اینکه می توان برنامه های مبتنی بر ویندوز را پیاده سازی نمود ، امکان استفاده از آن بعنوان زبان مورد نظر در زمان ایجاد برنامه های مبتنی بر وب که از تکنولوژی ASP.NET استفاده می نمایند ، نیز وجود خواهد داشت . با توجه به اهمیت و جایگاه خاص این زبان در دات نت ، مجموعه مقالاتی در رابطه با آموزش اصولی این زبان آماده شده که بتدریج بر روی سایت قرار خواهند گرفت . در اولین مقاله از این مجموعه به معرفی اولیه VB.NET خواهیم پرداخت . در ابتدا لازم است با ویژگی های منحصر بفرد برنامه های مبتنی بر ویندوز در قیاس با برنامه های مبتنی بر DOS ، آشنا شده و پس از مروری مختصر به روند شکل گیری نسخه های متعدد ویژوال بیسیک ، با نحوه نصب آن نیز آشنا شویم .
برنامه نویسی مبتنی بر DOS در مقابل ویندوز
برنامه نویسی مبتنی بر ویندوز دارای تفاوت های عمده ای نسبت به برنامه نویسی سنتی در محیط DOS است.برنامه های DOS ، مسیری دقیق و مشخص را ازابتدا تا پایان دنبال می نمایند . رویکرد فوق ، باعث بروز محدودیت هائی در رابطه با عملکرد برنامه ها از یکطرف و تحمیل محدودیت هائی به کاربران در طی نمودن مسیر مشخص شده ، می گردد. از زاویه ای خاص می توان عملکرد یک برنامه مبتنی بر DOS را مشابه قدم زدن در یک راهرو ( سالن )، در نظر گرفت . بمنظور رسیدن به نقطه انتهائی سالن ، می بایست طول سالن طی تا به انتهای آن رسید . در این راستا از موانع متعدد موجود در مسیر
، می بایست عبور تا سرانجام به مقصد مورد نظر رسید . در زمان پیمودن مسیر ، صرفا امکان بازنمودن درب های خاصی ، وجود خواهد داشت . ویندوز ، دنیای جدیدی از برنامه نویسی مبتنی بر رویداد را ایجاد نموده است . کلیک نمودن موس ، تغییر اندازه پنجره ، تغییر محتویات یک Textbox ، نمونه هائی از یک رویداد می باشند. کدهای نوشته شده ، نحوه برخورد با یک رویداد را مشخص می نماید. برای رسیدن به انتهای یک سالن کافی است بر روی انتهای سالن ، کلیک نمود و دیگر ضرورتی به پیمودن تمامی مسیر تا رسیدن به انتهای سالن نخواهد بود . درصورتیکه به انتهای سالن رسیده باشیم و متوجه گردیم که این مکان ، محلی نیست که انتظار آن را داشته ایم ، بسادگی می توان مقصد جدیدی را برای خود انتخاب ، بدون اینکه ضرورتی به برگشت در نقطه آغازین مسیر وجود داشته باشد. برنامه نوشته شده عکس العمل های لازم در ارتباط با حرکت شما را بهمراه عملیات مربوطه بمنظور تکمیل فعالیت ها ی مورد نظر انجام خواهد داد . با استفاده از VB.NET ، می توان کدهای لازم بمنظور ارائه عکس العمل لازم در زمان تحقق یک رویداد را نوشت .در این راستا ، برنامه نویسان می توانند کدهای لازم در رابطه با رویدادهائی که امکان تحقق آنها وجود دارد را نوشته تا در زمان بروز رویداد مورد نظر ، عکس العمل لازم از طرف برنامه صورت پذیرد.در این زمینه می توان از نوشتن کدهای دیگر بمنظور برخورد با رویدادهای غیرضروری ، صرفنظر کرد. مثلا ویندوز قادر به تشخیص رویدادکلیک از کلیک مضاعف است . این بدان معنی است که اگر می خواهید برنامه مورد نظر شما ،عکس العمل لازم در ارتباط با رویداد کلیک را داشته باشد ، می بایست صرفا کد مربوط به رویداد کلیک، نوشته گردد و الزامی به نوشتن کدهای لازم بمنظور برخورد با رویداد کلیک مضاعف ، وجود نخواهد داشت . در دنیای برنامه نویسی DOS ، کاربر عکس العمل لازم را نسبت به برنامه انجام می دهد در صورتیکه در ویندوز ، برنامه ها عکس العمل لازم را با توجه به رفتار کاربران ، انجام خواهند داد .
یکی دیگر از مزایای مهم برنامه های ویندوز ، عدم وابستگی برنامه ها به یک سخت افزار خاص است . ویندوز تمهیدات لازم در خصوص ارتباط با سخت افزار را پیش بینی و برنامه نویسان نیاز به آگاهی از نحوه عملکرد یک دستگاه سخت افزاری خاص بمنظور استفاده از آن ، نخواهند داشت . مثلا برنامه نویسان ضرورتی به آگاهی از نحوه عملکرد هر نوع چاپگر لیزری، بمنظور ایجاد خروجی مورد نظر خود در برنامه ها ، نخواهند داشت. ویندوز، امکانات لازم در این خصوص را از طریق ارائه روتین های عمومی که با درایورهای مورد نظر مرتبط می گردند ، فراهم می نماید. شاید همین موضوع دلیل موفقیت ویندوز باشد .
روتین های عمومی اصطلاحا Windows (API ) Application Programming Interface نامیده می شوند .
تاریخچه ویژوال بیسیک
قبل از معرفی ویژوال بیسیک در سال 1991 ، پیاده کنندگان نرم افزار مجبور به تسلط و مهارت در زمینه استفاده از ++C بهمراه موارد پیچیده ای در این خصوص بودند . بدین ترتیب ، صرفا افراد خاص آموزش دیده، قادر به خلق نرم افزارهای قدرتمند بمنظور اجراء در محیط ویندوز بودند. ویژوال بیسیک ، محدودیت فوق را تغییر و می توان این ادعا را داشت که امروزه خطوط زیادی از برنامه های نوشته شده با استفاده از ویژوال بیسیک کد شده است . ویژوال بیسیک ، ظاهر برنامه نویسی تحت ویندوز را با حذف عملیات اضافی برای نوشتن کدهای لازم جهت طراحی بخش رابط کاربر (UI) ، تغییر داده است . در این راستا ، زمانیکه بخش رابط کاربر ، ترسیم می گردد ، برنامه نویس می تواند کدهای لازم بمنظور انجام عکس العمل مناسب در رابطه با رویداد ها را به آن اضافه نماید . زمانیکه ماکروسافت نسخه شماره سه ویژوال بیسیک را ارائه نمود ، مجددا دنیای برنامه نویسی با تغییر مهمی مواجه گردید. در این راستا امکانات مناسبی برای نوشتن برنامه های مبتنی بر بانک های اطلاعاتی ، در اختیار برنامه نویسان قرار گرفت. ماکروسافت بدین منظور محصول جدیدی با نام DAO)Data Access Objects) را ارائه نمود . برنامه نویسان با استفاده از DAO ، امکان انجام عملیات متفاوت در رابطه با داده ها را ، بدست آوردند . نسخه های شماره چهار و پنج ، قابلیت های نسخه سه را افزایش و این امکان را برای پیاده کنندگان نرم افزار فراهم نمود تا برنامه های خود را جهت اجراء در محیط ویندوز 95 ، طراحی و پیاده سازی نمایند . در این زمینه ، برنامه نویسان قادر به نوشتن کدهائی گردیدند که امکان استفاده از آنان توسط سایر پیاده کنندگان نرم افزار که از زبانی دیگر استفاده می کردند، فراهم گردید. نسخه شماره شش ویژوال بیسیک ، روش جدیدی بمنظور دستیابی به بانک های اطلاعاتی را ارائه نمود: ADO)ActiveX Data Objects ) . یکی از اهداف اولیه طراحی ADO ، امکان دستیابی به بانک های اطلاعاتی برای پیاده کنندگان برنامه های مبتنی بر وب است که از تکنولوژی ASP ، استفاده می نمایند.
همزمان با ارائه جدیدترین نسخه ویژوال بیسیک که VB.NET نامیده می شود ، بسیاری از محدودیت های مرتبط با ویژوال بیسیک برطرف گردید . در گذشته ویژوال بیسیک با انتفادات فراوان مواجه ( عدم وجود امکانات مناسب در مقایسه با جاوا و یا ++C ) و بسیاری آن را نظیر یک اسباب بازی در دنیای وسیع زبان های برنامه نویسی می پنداشتند. VB.NET با غلبه بر مشکلات نسخه های پیشین ، توانسته است در مدت زمان کوتاهی ، بعنوان یک ابزار پیاده سازی بسیار قدرتمند مطرح و گزینه ای مناسب برای برنامه نویسان در تمامی سطوح باشد .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح
بی پیپر | دانشجو یار | مرکز پایان نامه های فردوسی | نشر ایلیا | پی سی دانلود | مرکز پروژه های دانشجویی | دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | جزوات درسی | پروژه های درسی | ایران پروژه | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |