دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاد میکند فایل ورد (word)
دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاد میکند فایل ورد (word) دارای 44 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاد میکند فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاد میکند فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاد میکند فایل ورد (word) :
بخشی از فهرست دانلود مقاله توجه به رویکرد سیستمی چه تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاد میکند فایل ورد (word)
عنوان صفحه
1ـ تاریخچه تفکر سیستمی 1
2ـ تفاوت تفکر سیستمی و تفکر تحلیلی 2
3ـ نگرش سیستمی 5
4ـ نحوه شکلگیری نمودار سیر تحول جنبش میان رشتهای 6
5ـ ویژگیهای نظریه عمومی سیستمها 8
6ـ روابط میان تفکر سیستمی، نظریه عمومی سیستمها، علم کنترل و
ارتباطات و رویکرد سیستمی 12
7ـ تأثیر نظریه عمومی سیستمها بر مطالعه سازمانها 14
8ـ عناصر سیستم 15
9ـ توجه به رویکرد سیستمی چه نوع تلاشهایی را برای برنامهریز ایجاب میکند 17
9-1 تشخیص حضور یا عدم حضور ورودیهای تصادفی 18
9-2 توجه به محیط سیستم 19
9-3 توجه به سازگاری سیستم 21
9-4 شناخت خرده سیستمها و تعامل آنها 23
9-5 توجه به طراحی سیستمها 27
9-6 توجه به هدف سیستم 30
9-7 توجه به نحوه ایجاد سیستم 32
9-8 توجه به ضرورت طراحی گام به گام 33
9-9 ضرورت توجه برنامهریز با سازمان 34
9-10 تعیین نیازهای اطلاعاتی 35
9-11 توجه به کارآیی 37
9-12 توجه به ضرورت سنجش 38
10ـ منابع 39
1ـ تاریخچه تفکر سیستمی
با جنگ جهانی دوم عصر سیستمها آغاز شد. علیرغم تشکیل شدن سیستم از اجزای به هم وابسته و پیوسته، آن را باید به منزله یک کل غیرقابل تقسیم به اجزای خود درنظر گرفت. در آن زمان، به جای تشریح یک کل براساس اجزای تشکیل دهنده آن، نحوه قرار گرفتن اجزاء در کل مطالعه میشد؛ بدین ترتیب زمینهای برای کل نگری فراهم گردید. هرچند در «کلنگری»، همه اشیاء رویدادها، و تجارب مبتنی بر آنها به منزله «کلهایی» مستقل تلقی میشوند، ولی در پیوستار ملاحظات نسبی، همین «کلها» اجزای «کلهایی بزرگتر» را تشکیل میدهند.
در عصر ماشین که علم در صدد بود جهان و آنچه در آن است را تجزیه کند، خودش نیز به نظامهای محدودتری تقسیم شد؛ ولی اندکی پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، علوم حرکت موضوعی خود را به سوی کلیتی جدید ـ در بستر جنبش ظهور علوم میان رشته ای ـ پیش گرفتند. در نتیجه، مباحث میان رشتهای ـ مانند تحقیق در عملیات، علم کنترل و ارتباطات، مهندسی سیستمها، رشد و تکامل، و بومشناسی ـ در میان دانشمندان گسترش یافتند.
علوم سیستمی نیز علاوه بر مطالعه مفهوم «کلیت» و ماهیت «کلها»، جدایی علوم انسانی از سایر علوم را منکر شده، آنها را «دو روی یک سکه» فرض میکنند که هرچند به طور جداگانه قابل مطالعه هستند، نمیتوان آنها را از هم جدا ساخت.
- ۹۵/۰۵/۲۳