مرکز دانلود پروژه ها و رساله های دانشجویی ایران

آخرین مطالب

دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word)

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۸ ق.ظ

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word)   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله محصولات کشاورزی فایل ورد (word) :

محصولات کشاورزی

مقدمه
محصولات کشاورزی (سبزیها ، میوه ها ، غلات ، حبوبات ) به طور کلی ، بیشتر مواد اولیه خاص که برای تولید کنسرو مورد استفاده قرار می گیرند . در مرحله ورود به کارخانه دارای مقادیر زیادی از انواع ناخالصیها هستند که قبل از شروع عملیات لازم است آنها را از محصول جدا نمود ، ناخالصیهای محصولات عبارتند از :

بذر علفهای هرز ، دانه های سایر مواد ، باقیمانده های گیاهی ، باقیمانده فضولات حیوانات ، آفات انبار و مواد معدنی و … در مرحله اول باید تمیز یا جداسازی شوند که هریک از آنها روش مخصوص به خود دارد مانند ناخالصیهای سبک وزن با جریان هوا – ذرات فلزات آهن ربا، قطعات با اندازه های مختلف بوسیله الک ، سرند و استوانه های غلطان باقیمانده های چسبیده به مواد اولیه در مرحله آخر با شست و شو جدا می شوند . و چون بسیاری از مواد طی مرحله شست و شو مقداری آب جذب می کنند باید حین عمل شست و شو ، همیشه زمان و درجه حرارت را کنترل نمود ، شست و شو به روش های گوناگون صورت می گیرد عبارتند از :

-ماشینهای شست و شو تسمه ای :
اساس کار ماشین شست و شوی تسمه ای ، انتقال مواد بوسیله نقاله تسمه ای و پاشش آب به مواد از حین انتقال است . این ماشین از شاسی ، بدنه ، نقاله تسمه ای و افشانکهای آب تشکیل شده است . تسمه نقاله مشبک بوده و آب به راحتی از آن عبور می کند . محصول از دریچه ورودی ، بر روی تسمه نقاله قرار می گیرد و بوسیله آن به سمت خروجی منتقل می گردد . پاشش آب از افشانک هایی که در بالای نقاله نصب شده اند ، محصول را می شوید و در انتهای نقاله مواد شسته شده ، از نقاله تخلیه می شوند.
– تذکر : تسمه نقاله عامل انتقال مواد است و بر اساس نوع ماده انتقالی ، دارای شکل و جنس های مختلفی است جنس تسمه نقاله از الیاف نخی با مواد لاستیکی یا ترکیبی از آن دو می باشد .

– تذکر : نقاله تسمه ای خود از اجزای زیر تشکیل شده است .(شاسی ، موتور ، غلتک محرک و متحرک و هرزگرد فوقانی )
و نیز نقاله ها باید دارای ویژگیهای زیر می باشند :
الف : به مواد آسیب نرسانند . ب: توان مصرفی کمی داشته باشند .
ج: بتوانند حجم زیادی از ماده را انتقال دهند.
– نقاله تسمه ای برای انتقال مواد دانه ای از قبیل غلات ، سنگ ریزه و مواد بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

-ماشینهای شست و شوی استوانه ای .
ماشین شست و شوی استوانه ای از شاسی ن استوانه مشبک ، افشانک های آب و الکترو موتور تشکیل شده است .
استوانه مشبک دارای شیب قابل تنظیم می باشد و بوسیله الکتروموتور حول محور خود می چرخد. محصول از دریچه ورودی وارد استوانه شده و به دلیل شیب ، به سمت انتهای استوانه حرکت می کند و طی این مسیر به دلیل چرخش استوانه دور خودش می چرخد . آب از طریق افشانکهایی که در استوانه قرار دارند به دلیل پاشیده و مواد ، تا انتهای مسیر شسته می شود و از خروجی تخلیه می گردد . استوانه مشبک بوسیله الکتروموتور و از طریق زنجیر و چرخ زنجیر می چرخد.

– ماشینهای شست و شوی غوطه وری .
این دستگاه از بدنه ، مخزن شست و شو ، پمپ آب ، الکتروموتور و نقاله تخلیه تشکیل شده است . مواد از دریچه ورودی وارد مخزن شست و شو می شوند و روی صفحه مورب به سمت پایین هدایت می گردند . در انتهای این صفحه دریچه ای کوچک وجود دارد که در آن آب تازه از زیر به سمت بالا ، پمپ می گردد . فشار آب به قدری است که مواد ، اجازه عبور از دریچه را پیدا نمی کنند و تنها مواد سنگین مثل سنگ و شن از آن عبور کرده از محل خروج شن تخلیه می گردند.
مواد سبک مثل برگ نیز در سطح آب معلق می مانند و در جلوی دستگاه از محل خروج مواد شناور ، تخلیه می شوند مواد شسته شده ، بوسیله پمپ از مجرای خروجی ، خارج و روی نقاله تخلیه منتقل می شوند.
-نقاله خروجی ، نقاله تسمه ای با تسمه مشبک می باشد که ضمن گرفتن آب اضافی از مواد ، مواد را از دستگاه تخلیه می سازد .
مثلا در کمپوپ سازی سیب .برای این کار ابتدا سیب وارد حوضچه های شست و شو شده و با غوطه ور شدن در آب تمیز ، شسته می شوند . سپس در حالی که توسط بالا بر نقاله ای حمل می شود ، از زیر اسپری های با فشار بالای آب عبور کرده و کاملا تمیز می گردند . در صورتی که جهت دفع آفات نباتی از سموم آرسنیکی استفاده شده باشد ، با افزودن5/1 – 1 % اسید کلریدریک به آب شستشو آن را بر طرف می نمایند .

کنسرو رب گوجه فرنگی :
عمل شستشو برای جدا کردن و حذف ذرات گل و خاک انجام می گیرد ، برای این منظور محصول را مدت 6-4 دقیقه در آب خیسانده و در حین این عمل هوای فشرده وارد ظرف می کنند تا گوجه ها به همدیگر مالیده شده و به صورت معلق به نحو مؤثرتری تمیز شوند ، پس از این مرحله محصول در مسیر انتقال به مرحله بعد با آب تمیز و با فشار زیاد اسپری شده تا آلودگی های حوضچه شستشو به میزان بیشتر حذف گردد . (شکل 134)

خشک کن ها :
خشک کردن عبارتست از عملیاتی که طی لآن آب موجود در یک محصول کشاورزی یا یک ماده غذایی با استفاده از یک منبع حرارتی در شرایط دقیق و کنترل شده ، تبخیر شود . خشک کردن یک محصول کشاورزی یا غذایی ، تنها شامل خارج کردن آب از آن نیست ، بلکه حفظ بافت ، رنگ ، طعم ، کیفیت و ارزش غذایی نیز مورد نظر است .

خشک کردن به دو روش سنتی و صنعتی انجام می شود . روش سنتی شامل خشک کردن سبزی و تهیه ماهی دودی ، کشمش و … است . که بیشتر در روستاها مورد استفاده قرار می گیرد . در این روش از باد و نور خورشید برای خشک کردن مواد خوراکی استفاده می شود در روش صنعتی از ماشین های خشک کن استفاده می شود . مزایای استفاده از خشک کن های صنعتی عبارتند از :
– افزایش عمر مفید دانه های خوراکی
– امکان ذخیره سازی و انبار محصولات خوراکی برای مدت زمان طولانی
– امکان برداشت به موقع محصول در رطوبت بالاتر و کاهش ضایعات در مزرعه
– کاهش وزن محصول نهایی و در نتیجه تقلیل هزینه و تسهیل حمل و نقل و انبار سازی
برای خشک کردن مواد در خشک کنها ، معمولا از جریان هوایی خنک یا جریان هواگرم استفاده می شود . خشک کنها معمولا از مخزن و مواد جریان هوای خنک یا مواد هوای گرم تشکیل شده اند.

خشک کنها به دو دسته مداوم و غیر مداوم تقسیم می شوند . در خشک کنهای غیر مداوم ، محصول مرطوب در مخزن انبار می شود بار عبور جریان هوا از میان مواد ، محصول خشک می شود . در خشک کن های مداوم ، مواد و جریان هوا هر دو در مخزن حرکت می کنند با برخورد محصول مرطوب با جریان هوا مواد به رطوبت مناسب می رسند.

در روش صنعتی ، ماشینها و تأسیسات گوناگون برای خشک کردن محصول وجود دارد . که به شرح چند مورد می پردازیم .
-کوره های هوای گرم : برای خشک کردن مواد در خشک کنها از جریان هوای خنک یا جریان هوای گرم استفاده می شود جریان هوا بوسیله پنکه تولید می شود متناسب با ظرفیت خشک کن از پنکه های با ظرفیت هوادهی مناسب استفاده می شود.

-کوره مستقیم .
این کوره از محفظه ، مشعل و پنکه تشکیل شده است . هوای ورودی با عبور از داخل محفظه ، گرم شده و بوسیله پنکه به خشک کن هدایت می شود درجه حرارت و فشار هوا قابل تنظیم است در این کوره مجاری عبور هوا از محفظه مشعل مجزا نیست . به همین دلیل هوای خروجی دود آلود می شود و در نتیجه کیفیت محصول کاهش می یابد بازده این کوره 98 % است .


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بی پیپر | دانشجو یار | مرکز پایان نامه های فردوسی | نشر ایلیا | پی سی دانلود | مرکز پروژه های دانشجویی | دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | جزوات درسی | پروژه های درسی | ایران پروژه | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |