مقاله تحقیق بازار خرید به مثابه عامل افزایش کارآمدی زنجیره تدارک و تامین فایل ورد (word)
مقاله تحقیق بازار خرید به مثابه عامل افزایش کارآمدی زنجیره تدارک و تامین فایل ورد (word) دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تحقیق بازار خرید به مثابه عامل افزایش کارآمدی زنجیره تدارک و تامین فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحقیق بازار خرید به مثابه عامل افزایش کارآمدی زنجیره تدارک و تامین فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تحقیق بازار خرید به مثابه عامل افزایش کارآمدی زنجیره تدارک و تامین فایل ورد (word) :
سال انتشار: 1387
محل انتشار: سومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی نظام تامین و تدارکات در پروژه ها
تعداد صفحات: 12
نویسنده(ها):
مرتضی کوشا – عضو هیات علمی پژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی
محمود رفیعی – عضو هیات علمی ژوهشکده مهندسی جهاد کشاورزی و دانشجوی دکتری مدیریت بازر
چکیده:
مواد و خدمات خریداری شده تشکیل می دهد. نمودار زیر (نمودار در متن) نشان می دهد که ارزش خرید نسبت به قیمت تمام شده کالاهای فروش رفته، تقریبا 50% است. اگر سایر هزینه های تجاری که جزو با اهمیتی از خرید را تشکیل می دهند به ارزش خرید اضافه گردد، این مقدار تقریبا به 68% بالغ می شود. به علاوه تجزیه و تحلیل دوپونت نشان می دهد که 2% صرفه جویی در خرید به 15% بهبود در بازده دارایی های خالص (RONA) می انجامد (وان ویل22،2003). در یک جمع بندی می توان گفت که سیاست های خرید اساسا به چند طریق در موفقیت تجاری شرکت سهیم است: اول، سیاست های خرید به مقدار قابل ملاحظه ای سودهای ویژه فروش را از طریق فراهم نمودن صرفه جویی های قابل توجه در هزینه بهبود می بخشد. دوم، اطز طریق توافق های بهتر از لحاظ کیفیت و پشتیبانی با تامین کننده، خرید می تواند در افزایش ضریب گردش سرمایه سهیم باشد. سوم، وقتی با تامین کنندگان به درستی برخورد شود، ممکن است به مقدار قابل ملاحظه ای در نوآوری های شرکت سهیم گردند. حتی بهبودهای کوچک در روابط با تامین کنندگان ممکن است تاثیر قابل توجهی بر روی بازده دارایی های خالص شرکت داشته باشد به اعتقاد او اهمیت خرید به ویژه وقتی شرکت از استراتژی رهبری هزینه (به زعم پورتر) استفاده می کند بسیار بیشتر می شود (دیوید، 137،1382).
- ۹۵/۰۷/۱۴