مرکز دانلود پروژه ها و رساله های دانشجویی ایران

آخرین مطالب

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی الگوهای پردازش خواندن و پیش نیازهای آن در کودکان پیش دبستانی فایل ورد (word) دارای 1 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی الگوهای پردازش خواندن و پیش نیازهای آن در کودکان پیش دبستانی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی الگوهای پردازش خواندن و پیش نیازهای آن در کودکان پیش دبستانی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی الگوهای پردازش خواندن و پیش نیازهای آن در کودکان پیش دبستانی فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1391

محل انتشار: همایش زبان مادری، مجال ها و چالش ها

تعداد صفحات: 1

نویسنده(ها):

فریده بیگ زاده – عضو هیئت علمی مرکز پیام نور گنبد

چکیده:

خواندن یکی از مهارت های اکتسابی انسان است که بر پایه مهارتهای زبانی اولیه استوار گردیده است. یادگیری خواندن مستلزم پیش نیازهای زبانی و شناختی خاصی است که توجه به رشد به هنگام آنها در دوره پیش دبستانی منجر به پیشگیری از بروز ناتوانی خواندن یا اصطلاحا نارسا خوانیرشدی می شود . در این پژوهش کتابخانه ای و توصیفی، به بررسی فرآیند یادگیری خواندن در کودکان پرداخته ایم. بدین منظور ابتدا از میان تحقیقات و نظرات صاحب نظران زبانشناسی و روانشناسی زبان الگو ها، مراحل و مولفه های یادگیری خواندن را استخراج کرده ایم. پس از آن با توجه به روند رشد زبان ومولفه های شناختی ادراک خواندن به پیش نیازهای یادگیری این مهارت از مهارت های چهارگانه ی زبان قبل از ورود به دبستان خواهیم پرداخت. یادگیری خواندن در کودکا ن بهنجار همانند دیگر رفتارهای کودکان دارای مراحل و توالی مشخصیاست تحول مهارت های زبانی ، گوش دادن ، سخن گفتن ، تحول حرکتی در چشم ها و سایر اعضای درگیر، تمیز شنیداری و دیداری، تحول برخی مفاهیم پایه، شناخت کلمه و تمیز اجزای تشکیل دهندهی(آگاهی واج شناختی) آن به طور ضمنی، توانایی دقت و تمرکز حواس در انجام فعالیت ها تحت عنوان پیش نیازهای اساسی خواندن محسوب می شود که کودک باید پیش از دبستان به آن ها دست یابد.نگاهی به مشکلات کودکان ضعیف خوان و نارساخوان ما را به سوی مفاهیمی رهنمون می شود که در این کودکان به درستی آموزش داده نشده است. عدم درک صحیح از مفاهیم پایه، گاه به مشکلاتخواندن در این افراد منجر می شود. آشنایی با برخی از مفاهیم که در درک علایم خطی و نوشتاری و در نتیجه خواندن به کودک کمک می کند نیز ازجمله پیش نیازهای خواندن محسوب می شود. مفاهیمی مثل توالی (پشت سرهم آمدن حروف و هجاها)، اول (تشخیص اولین واج یا هجای کلمات)، وسط (تشخیص صدای وسط) و آخر ( اولین واج یا هجای کلمات) و.. از این جمله اند


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
  • علی مح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بی پیپر | دانشجو یار | مرکز پایان نامه های فردوسی | نشر ایلیا | پی سی دانلود | مرکز پروژه های دانشجویی | دانشجو | مرکز دانلود | پایانامه دانشجویی | جزوه های درسی | دانلود فایل ورد و پاورپوینت | پایان نامه ها | جزوات درسی | پروژه های درسی | ایران پروژه | پروژه دات کام | دانلود رایگان فایل |